مدیریت انبار با Microsoft Dynamics NAV


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
بازدید : 163
نویسنده : یاسین

مدیریت انبار با Microsoft Dynamics NAV

نرم افزار انبارداری، یکی از مهم‌ترین و در عین حال، هزینه‌برترین عناصر در هر سازمان است. بنابراین کاهش در هزینه‌های انبار و در عین حال، حفظ آمادگی برای تأمین، تأثیر بسزایی بر روی درآمدهای شرکت و موقعیت رقابتی آن دارد. علاوه بر این، یک سیستم خوب برای مدیریت انبار در ERP، همچنین می‌تواند عملیات داخلی سازمان را بهبود بخشد، زیرا تضمین می‌نماید که مواد مورد نیاز برای تولید بر اساس نیاز و تقاضا آماده و موجود خواهند بود.

شما با استفاده از نرم افزار Microsoft Dynamics NAV (که پیش از این Navision نام داشت) می‌توانید مدیریت انبار را با تمامی فرایندهای دیگرِ کسب و کار شرکت خود یکپارچه نموده و به صورت مستمر محل‌های انبار و برنامه‌های زمانی برای تحویل کالاها را نیز ردیابی نمایید. نرم افزار مدیریت انبار مایکروسافت، امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • مدیریت ساخت‌یافته‌ی داده‌های اصلی مربوط به یک قلم (شامل موارد جایگزین برای آن قلم)
  • قیمت‌های خرید مخصوصِ انبار، روش‌های تعیین برنامه‌ی زمانی و اطلاعات موجودی
  • رزرو اقلام و انتقال از انبار
  • موجودی در انبارها یا محل برای انبارش
  • قیمت‌های متمایز برای خرید و فروش
  • علامت‌زنی برای قیمت اقلام که نشان‌دهنده‌ی بالا رفتن یا پایین‌آمدن قیمت خواهد بود
  • شعبه‌ها و چندین محل برای انبار
  • انتقال از یا به انبار، شامل ترانزیت از انبار
  • مدیریت سریال و بهر

بهینه‌سازی زنجیره‌ی تأمین

با استفاده از نرم افزار انبارداری که در ERP مایکروسافت Dynamics NAV تعبیه شده است، انبار شما بدون هیچ‌گونه کم و کسری در زنجیره‌ی تأمین شرکت شما یکپارچه می‌شود. در این سیستم انبارداری، خریدها، فروش‌ها، انبار و لجستیک به صورت درست و هماهنگ با تولید مدیریت می‌شوند. بدین معنا که شما می‌توانید در هر زمان، یک دید جامع نسبت به هزینه‌ها و برنامه‌های خود داشته باشید. دسترسی لحظه‌ای برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که با اطلاعات دقیق انبار کار کنید، به گونه‌ای که کارگران شما بتوانند خیلی سریع به تمامی محصولات در انبار دسترسی پیدا نموده و موجودی‌ها را جابجا نمایند.

استفاده‌ی بهتر از فضای انبار

این نرم افزار انبارداری، گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به صورتی هدفمند، مدیریت انبار خود و استفاده از فضای انبار را بهبود ببخشید. با استفاده از سیستم خودکار اکتساب داده (ADCS) یکپارچه نیز خواهید توانست تا در زمان انبارش و برداشتن کالاها و همچنین انبارگردانی و نقل و انتقالات، کارایی خود را افزایش دهید. از گزینه‌های ردیابی اقلام مختلف استفاده نمایید تا بتوانید خریدها، عملیات و فروش را به سرعت شناسایی نموده و چیزی را در انبار از قلم نیندازید. به عنوان مثال، می‌توانید از رویکرد اولین-انقضاء-اولین-خروج (FEFO) استفاده نمایید.

چندین محل انبار، یک سیستم

انتقال اقلام را می‌توان به راحتی ردیابی نمود و آن‌ها را مثلاً برای انبارهای ترانزیت ثبت کرد. مدیریت انبارهایی که در چندین محل قرار دارند، نیز آسان است: در مورد تجهیزات تولید، مراکز توزیع، انبارها، فضای نمایشگاهی، خروجی‌های خرده‌فروشی یا خودروهای خدماتی نیز شما با استفاده از امکانات نرم افزار انبارداری در Microsoft Dynamics NAV خواهید توانست تا همه چیز را در هر زمان ردیابی نمایید.

مدیریت انبارها با Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central یک راهکار یکپارچه برای مدیریت کسب و کار است که به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا بتوانند شفافیت در زنجیره‌ی تأمین خود را افزایش دهند، اجرای کارهای خود را بهبود بخشیده و به هزینه‌های مالکیت کلی کمتری دست پیدا نمایند. در این سیستم، کارکردهای تدارکات، موجودی، لجستیک، انبار، تولید، و توزیع به صورت یکپارچه با مدیریت مالی، مدیریت روابط مشتری (CRM) و سایر فرایندهای کسب و کار وجود دارند.

این امر تضمین می‌نماید که اطلاعات دقیق و به روز در دسترس افرادی که در سازمان به آن‌ها نیاز دارند و همچنین میان سایر شرکای تجاری قرار دارد. ساختار انعطاف‌پذیر و ماژولار این راه‌کار امکان اضافه‌کردن امکانات جدید یا سفارشی‌شده را در زمان‌های بعدی نیز فراهم می‌نماید تا بتواند با نیازهای سازمان در صورت رشد و تحول در آن وفق پیدا نماید. Microsoft Dynamics 365 BC نیز در یکپارچه‌سازی زنجیره‌ی ارزش بسیار قدرتمند است و بدین ترتیب باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود، سودآوری را از طریق زنجیره‌ی تأمین افزایش داده و برای سازمان، مزیت رقابتی ایجاد می‌نماید.

با استفاده از Microsoft Dynamics 365 Business Central به عنوان نرم افزار انبارداری، شما می‌توانید ابزارهایی را در اختیار داشته باشید که برای پاسخگویی سریع به مشتریان، استفاده‌ی سریع از فرصت‌های بازار و افزایش سودآوری از طریق کار با شرکای تجاری خود به صورتی اثربخش، ضروری هستند. شما می‌توانید فرایندهای توزیع خود را جمع کرده و مدیریت موجودی را در سازمان برای یک انبار تک یا انباری با چندین محل، بهبود بخشید. همچنین می‌توانید فرایند‌های سفارشات و برنامه‌ریزی تقاضا را نیز مدیریت نمایید.

Microsoft Dynamics 365 BC همچنین به شما کمک می‌نماید تا گستره‌ی وسیعی از سایر نواحی کسب و کار خود را نیز بر اساس نیازمندی‌های ویژه‌ی آن‌ها مدیریت نمایید. شما می‌توانید در صورت نیاز، امکاناتی را بر اساس خواسته‌ی خود اضافه نمایید.

  • بهینه‌سازی حساب‌های پربازده، فرایندها مربوط به حساب‌های دریافتنی و ردیابی پرداخت‌های مشتریان.
  • کمک به افزایش کارایی و بیشینه‌سازی منابع وجوه نقد با وجود قابلیت‌های حساب‌های قابل پرداخت یکپارچه و انعطاف‌پذیر.
  • تطبیق کالاهایی که در اختیار دارید با تقاضای مشتری و در عین حال، کاهش مقدار موجودی‌ها و هزینه‌های توزیع.
  • یکپارچه‌سازی فرایندهای انبار با دیگر فرایندهای کسب و کار به منظور مدیریت اثربخش‌تر کالاها و فضا و کاهش هزینه‌ها و پسماندها.
  • پاسخ به تقاضاها با استفاده از چندین گزینه‌ی برنامه‌ریزی و ردیابی هزینه‌های استفاده و مواد. Microsoft Dynamics 365 Business Central به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیمات مرتبط با تولید را سریعاً اتخاذ کرده و تغییرات دقیقه نودی را در سفارشات خود اعمال نمایید.
  • بهره‌وری را در سرتاسر زنجیره‌ی تأمین افزایش داده و به سرعت به تأخیرات در حمل و نقل، تغییرات در سفارشات و موجودی کم پاسخ می‌دهد.
  • مستندسازی‌های اساسی مربوط به فروش و خرید را سرعت می‌بخشد، جریان‌های کاری برای تأیید را استاندارد نموده و محدوده‌های تأییدیه را تعیین می‌نماید.

کارکردهای نرم افزار انبارداری مایکروسافت NAV

در نرم افزار انبارداری NAV سه نوع جابجایی مواد تعریف می‌شود برای کالاهای دریافتی (Inbound Flow)، جابجایی داخلی (Internal Flow) و کالاهای ارسالی (Outbound Flow) که بر اساس سفارش‌ها جابجایی صورت می‌گیرد. جابجایی‌های داخلی شامل حرکت به سمت واحد تولید یا مونتاژ و جابجایی‌های Ad-Hoc می‌شوند. جابجایی مستقیم از ورودی انبار به خروجی را اصطلاحا (Cross-dock) می‌نامند.

اسناد انبار (warehouse Documents) و دفتر انبار (warehouse Journal) کلیه جابجایی‌ها در انبار را ثبت و نگهداری می‌کنند. آیتم‌های انبار یا جابجا می‌شوند (move) یا دریافت می‌شوند (receive) یا جایگذاری می‌شوند (Put-away) یا برداشت می‌شوند (Picked) یا حمل می‌شوند (Shipped) و یا در فرایند تدقیق موجودی تنظیم و اصلاح (Adjust) می‌شوند.

مشخص کردن محوطه (Zone) که می‌تواند محدوده دریافت (Receiving Zone) و یا محدوده نگهداری (Stocking Zone) باشد و تعریف پالت یا ظرف‌های حمل کالا (BIN) در نرم افزار Dynamics NAV به ثبت و ذخیره‌سازی دقیق‌تر وضعیت موجودی کالاها کمک می‌کند. لکن ضروریست که هرگونه جابجایی در انبار در اسناد و دفتر انبار ثبت و بر اساس سفارش‌ها و دستور کارها صورت پذیرد.

معماری کلی فرایندهای انبار در سیستم نرم افزار انبارداری NAV در زیر دیده می‌شود:

دریافتی انبار (inbound Flows):

دریافتی انبار معمولا وقتی محقق می‌شود که کالا از یک شرکت خارجی و یا یک بخش دیگر خود شرکت به سمت انبار فرستاده می‌شود. عملیات دریافت کالا توسط یکی از کارکنان انبار و معمولا با ثبت شناسه یا اسکن بارکد صورت می‌پذیرد. آیتم‌ها باید توسط کاربر با سند مربوطه (Inbound Source doc.) مرتبط و منطبق (Match) شوند که یا سفارش خرید (purchase order) هستند، یا سفارش جابجایی داخلی (Inbound Transfer order) و یا مرجوعی بازگشت از فروش (Sales Return Order) هستند. همچنین اسناد خروجی تولید (Output) می‌تواند مشابه سند پذیرش کالا در انبار عمل کنند.

ارسالی از انبار (outbound Flows):

خروجی از انبار بر اساس سند حواله برداشت موجودی مشخصی چه به بیرون شرکت و چه به بخش دیگری در داخل شرکت می‌تواند صورت پذیرد.  این اسناد می‌توانند یکی از اسناد زیر شامل سفارش فروش (sales order)، سند حمل به خارج (Outbound (transfer order سند بازگشت از خرید (Purchase return order) و یا سفارش خدمات (Service order) باشند.

مدل‌های مدیریت انبار در داینامیکس NAV

مدل انبارگردانی ساده (Basic Warehouse)مدل انبارگردانی پیشرفته (Advanced warehouse)

مراحل انبارگردانی ساده

  1. یک سند منبع دریافت انبار ایجاد می‌شود ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی). / سند جایگذاری موجودی در انبار هم تولید می‌شود.
  2. درخواست دریافتی انبار ثبت می‌شود
  3. سند جایگذاری موجودی ایجاد می‌شود
  4. با ثبت سند جایگذاری موجودی اسناد منبع دریافت مربوطه ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی) ثبت نهایی می‌شوند.

مراحل انبارگردانی پیشرفته

  1. یک سند منبع دریافت انبار ایجاد می‌شود ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی). / سند جایگذاری موجودی در انبار هم تولید می‌شود.
  2. درخواست دریافتی انبار ثبت می‌شود
  3. رسید انبار صادر می‌شود
  4. رسید انبار ثبت می‌شود
  5. سند جایگذاری داخلی موجودی ایجاد می‌شود
  6. سند درخواست جایگذاری ایجاد می‌شود
  7. کاربرگ خطوط جایگذاری ایجاد می‌شود (اختیاری)
  8. سند جایگذاری موجودی ایجاد می‌شود.
  9. جایگذاری انبار ثبت و ذخیره می‌شود

مزایا و برتری‌های مدیریت انبار در NAV:

  • مدیریت ساختار یافته داده‌های پایه اقلام (شامل انواع آیتم‌ها)
  • ثبت قیمت خرید روش‌های برنامه‌ریزی زمانی و اطلاعات موجودی مناسب انبارداری
  • امکان رزرو اقلام و انتقال موجودی‌ها
  • مدیریت موجودی در تمام انبارها یا در هر مکان ذخیره‌سازی
  • مدیریت و نگهداری قیمت‌های متفاوت خرید و فروش (مدیریت ریالی دقیق انبار با روش شناسایی ویژه انبارداری)
  • مدیریت شعب و مکان‌های ذخیره‌سازی چندگانه
  • مدیریت سریال و گروهی شماره‌گذاری‌ها نظیر استفاده از بارکد و کد شنایایی هر آیتم انبار

 

منبع : سامیکس





:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: ریپورتاژ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار فناوری اطلاعات و آدرس tadbirco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com