عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
بازدید : 59
نویسنده : یاسین

معافیت تاکسی‌های اینترنتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موضوع جدیدی نیست و به دلیل اختلاف نظر میان دو وزارتخانه‌ی امور اقتصادی و دارایی و وزارت کشور هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است؛ به همین دلیل بررسی آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع شده است.

در دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین که در مهرماه سال جاری ابلاغ شده بود، نوشته شده است تاکسی‌های اینترنتی در صورت عقد قرارداد با شهرداری شهرهایی که در آن فعالیت می‌کنند و همچنین پرداخت دو درصد از کرایه‌ی هر سفر به شهرداری، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند. درحالی‌که وزارت امور اقتصادی و دارایی هنوز شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی را جزو شرکت‌های حمل‌و نقلی به شمار نمی‌آورد و به همین دلیل آن‌ها را ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌داند. حال بررسی این موضوع به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری سپرده شده است که یکی از وظایف آن حل اختلاف بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

در دی‌ماه سال جاری بعد از تماس زومیت با روابط‌عمومی اسنپ، مشخص شد براساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی مصوب وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت پایه‌ی سفر در تمام تاکسی‌های اینترنتی مشمول عوارض شهرداری می‌شود. اسنپ همچنین اعلام کرد میزان عوارض به مقدار ۱/۵ درصد هزینه‌ی سفر است و این دستور از ۱۷ دی‌ در تهران و مشهد لازم‌الاجرا شده است؛ این عوارض به میزان ۱/۵ درصد هزینه‌ی سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود. اما بعد از این ماجرا و در دی‌ماه سال جاری، پیروز حناچی، شهردار تهران، در همایش «گام دوم طرح مدرسه آماده» اعلام کرد عوارض ۲ درصدی سفر با تاکسی‌های اینترنتی دریافت نخواهد شد. او توضیح داد اخذ این عوارض روی سفر شهروندان مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان است که در بازه‌ی زمانی افزایش قیمت بنزین، تصمیم بر آن شد که این عوارض دریافت نشود.

با پیچیده‌تر شدن این موضوع و اختلافی که بین وزارت‌خانه‌ها پیش آمده، تصمیم‌گیری نهایی در مورد معافیت تاکسی‌های اینترنت از پرداخت مالیات بر ارزش افرزوده به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع شده و آن‌ها در حال تصمیم‌گیری برای این پرونده هستند. باید دید در روزهای آینده تصمیم نهایی در مورد تاکسی‌های اینترنتی چه خواهد بود.

 

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/2/3/344996/vat-online-taxi-decision/



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
بازدید : 137
نویسنده : یاسین

روز یکم فوریه‌ی ۲۰۲۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۸) در خبری رسمی اعلام شد که پیام‌رسان واتساپ (WhatsApp) دیگر قرار نیست روی شمار درخورتوجهی از گوشی‌های هوشمندی که از سیستم‌های عامل قدیمی استفاده می‌کنند، کار کند. شمار گوشی‌هایی که توانایی اجرای واتساپ را از دست داده‌اند، میلیون‌ها دستگاه اعلام شده است. براساس اعلام رسمی، گوشی‌های هوشمندی که دارای iOS 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل موبایلی اپل هستند نمی‌توانند از این پس واتساپ را اجرا کنند. در ضمن امکان اجرای پیام‌رسان موردبحث از دستگاه‌های دارای اندروید ۲/۳/۷ نان زنجبیلی (Android Gingerbread) و نسخه‌های قدیمی‌تر نیز سلب شده است.

براساس آمار منتشرشده، به‌دنبال به‌روزسانی جدید واتساپ، میلیون‌ها گوشی هوشمند از فهرست گوشی‌های تحت پشتیبانی این پیام‌رسان خارج شده‌اند و عملا امکان اجرای واتساپ روی آن‌ها وجود ندارد. ارقام مربوط به آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید گوگل نشان می‌دهند، ۰/۳ درصد از ۲/۵ میلیارد کاربر فعلی دنیا همچنان از اندروید نان زنجبیلی یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. ارقام رسمی مربوط به شمار کاربران iOS 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل، به‌صورت رسمی منتشر نشده است. بااین‌حال احتمال می‌دهیم شمار این کاربران نیز به‌نسبت زیاد باشد.

تیم مدیریت واتساپ، سال ۲۰۱۷ در اطلاعیه‌ای از تصمیم برای غیرفعال‌سازی این پیام‌رسان روی دستگاه‌های قدیمی خبر داد. براساس اعلام رسمی، تصمیم موردبحث در وهله‌ی اول برای حفاظت از امنیت کاربران و حریم خصوصی آن‌ها اتخاذ شده است. 

بااین‌حال اگر جزو کاربران واتساپ هستید و از یکی از دستگاه‌های قدیمی مبتنی‌بر سیستم‌های عامل اندروید یا iOS استفاده می‌کنید، انتشار این خبر می‌تواند برای شما بسیار ناراحت‌کننده باشد. درحال‌حاضر گوشی آیفون 4s با سیستم‌عامل iOS 7 دیگر با واتس‌اپ سازگار نیست. نکته‌ی حائز اهمیت این است که گوشی موردبحث به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نمی‌کند و قرار نیست به نسخه‌های جدید iOS مجهز شود. تیم مدیریت واتساپ در وبلاگ رسمی مربوط به این پیام‌رسان طی اطلاعیه‌ای گفته است:

از آن‌جایی که ما مدت‌ها است به‌‌شکل فعالانه اپلیکیشن‌مان را برای این سیستم‌های عامل توسعه نمی‌دهیم، برخی از قابلیت‌های واتساپ ممکن است در هر زمانی روی این دستگاه‌ها از کار بیفتند. برای دریافت بهترین تجربه‌ی کاربری، پیشنهاد می‌کنیم به استفاده از جدیدترین نسخه‌ی iOS یا اندروید که برای گوشی هوشمندتان در دسترس قرار گرفته است، روی بیاورید.

به‌روز نگه‌داشتن دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند، امری حیاتی است؛ زیرا هرچه دستگاه‌تان به‌روز‌تر باشد، خطر سرقت اطلاعات آن و مشکلات امنیتی کاهش می‌یابد. بااین‌حال شماری از کاربران ترجیح می‌دهند سیستم‌عامل گوشی هوشمندشان را به‌روزرسانی نکنند؛ این موضوع به‌خصوص هنگام انتشار اولیه‌ی نسخه‌های جدید صدق می‌کند. درواقع کاربران ترجیح می‌دهند به‌سرعت سراغ نسخه‌های جدید نروند، زیرا نسخه‌های جدید دارای باگ‌های زیادی هستند و به‌مرور زمان از طریق انتشار به‌روزرسانی‌های جزئی این باگ‌ها رفع می‌شوند. بااین‌حال اتخاذ این تصمیم، به‌هیچ‌وجه کار درستی نیست؛ زیرا هر نسخه‌ی جدید از سیستم‌های عامل iOS و اندروید افزون بر موارد ظاهری دارای قابلیت‌های امنیتی جدیدی هستند تا داده‌های شما را بیش‌ازپیش حفاظت کنند. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به‌محض انتشار نسخه‌های جدید، سیستم‌عامل گوشی‌تان را به‌روزرسانی کنید.

جان آپدنکر، از افراد شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی امنیت، دراین‌زمینه می‌گوید: «سیستم‌های عاملی که فاقد جدیدترین به‌روزرسانی‌ها هستند شما را در معرض خطر قرار می‌دهند، زیرا دارای آسیب‌پذیری‌های ناشناخته‌ی زیادی هستند»؛ او در ادامه‌ی سخنانش از تمامی کاربران درخواست می‌کند دستگاه‌هایشان را همواره از لحاظ نرم‌افزاری به‌روز نگه دارند.

اگر گوشی هوشمند فعلی‌تان یکی از نسخه‌های بسیار قدیمی سیستم‌های عامل شناخته‌شده را اجرا می‌کند و نسخه‌ی جدید همان سیستم‌عامل برای دستگاه در دسترس قرار گرفته است، قویا پیشنهاد می‌کنیم همین حالا نسبت به به‌روزرسانی کردن آن اقدام کنید. با به‌روزرسانی دستگاه خواهید توانست مجددا از واتساپ و قابلیت‌های کاربردی آن بهره بگیرید.

بااین‌حال نباید فراموش کنیم که شماری از دستگاه‌های قدیمی مبتنی‌بر اندروید و iOS توانایی اجرای نسخه‌های جدیدتر از این سیستم‌های عامل را ندارند و بنابراین این نسخه‌ها برای گوشی‌های موردبحث در دسترس قرار نگرفته است. اگر با چنین شرایطی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که از لحاظ مالی برای‌تان امکان‌پذیر است، سریعا گوشی هوشمندی را که دارای نسخه‌های جدید اندروید یا iOS باشد تهیه کنید. جان آپدنکر در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «وقتی که دیگر نمی‌توانید سیستم‌عامل گوشی هوشمند و اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آن را به‌روزرسانی کنید، تنها راه‌حل پیش روی‌تان این است که گوشی جدیدی بخرید. قبل از تهیه‌ی گوشی جدید، بهتر است بررسی کنید که آن گوشی تا چند سال قرار است تحت پشتیبانی نرم‌افزاری باشد؛ درواقع بهتر است سراغ محصولی بروید که به‌روزرسانی‌ها را در زمانی سریع و به‌شکلی طولانی‌مدت دریافت می‌کند». البته بدون شک امکان تهیه‌ی گوشی جدید برای همه‌ی کاربران وجود ندارد. با این همه بهتر است باری دیگر تأکید کنیم که اگر از موبایلی قدیمی استفاده می‌کنید، داده‌های شما ممکن است در امنیت زیادی نباشند.

واتساپ اپلیکیشنی بزرگ و بسیار شناخته‌شده است و طبق اعلام رسمی، هم‌اکنون نیم میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. پایگاه‌های داده‌ی این اپلیکیشن حاوی اطلاعات کامل میلیون‌ها کاربر هستند و بنابراین هکرها به آن‌ها علاقه‌ی زیای دارند؛ واتساپ همواره در معرض خطر هک شدن است و بنابراین تیم مدیریت آن باید همواره به این موضوع اهمیت زیادی بدهند. واتساپ برای اینکه بتواند در بالاترین امنیت ممکن باشد، باید همواره روی گوشی‌های دارای سیستم‌های عامل جدید اجرا شود. با درنظرگرفتن این موضوع مهم، تصمیم اتخاذشده از سوی تیم مدیریت واتساپ کاملا منطقی به‌نظر می‌آید. اگر از واتساپ و دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنید، بهتر است برای حفاظت هرچه بیشتر داده‌هایتان، احراز هویت دومرحله‌ای را نیز فعال کنید.

بدون شک، درحال‌حاضر بسیاری از اطرافیان شما از اپلیکیشن واتساپ استفاده می‌کنند و روزانه با آن‌ها در ارتباط هستید. با درنظرگرفتن همین موضوع،‌ سخت است که این اپلیکیشن را کنار بگذارید و سراغ پیام‌رسان‌های دیگر بروید. با همه‌ی این‌ها واتساپ هم‌اکنون یکی از زیرشاخه‌های فیسبوک محسوب می‌شود و این شرکت طی چند وقت اخیر با برخی تصمیماتش باعث آزرده‌خاطر شدن بسیاری از کاربران واتساپ شده است. از طرفی فیسبوک به‌طور کلی سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی حفاظت از داده‌های کاربرانش ندارد و این موضوع کاربران واتساپ را بیش‌ازپیش برای عدم استفاده از این اپلیکیشن ترغیب می‌کند. اگر بنابه‌ هر دلیلی به واتساپ علاقه ندارید، می‌توانید سراغ پیام‌رسان‌های جایگزین بروید که هر یک دارای قابلیت‌های جالب مختص به خود هستند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟ آیا شما از پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنید؟

منبع :
:: موضوعات مرتبط:
فناوری , ,

تاریخ : چهار شنبه 9 بهمن 1398
بازدید : 127
نویسنده : یاسین

شرکت سگوی از جدیدترین وسیله نقلیه تعادلی خود به نام S-Pod رونمایی کرده است. بر خلاف دیگر محصولات این کمپانی که انتظار داریم به صورت ایستاده رانده شوند، این محصول به صورت نشسته کنترل شده و کاربر می‌توانید بی‌دردسر آن را هدایت کند.

S-Pod عملا با همان تکنولوژی تعادلی ژیروسکوپی کار می‌کند که پیش از این در محصولات معمولی‌تر سگوی (Segway) دیده بودیم. از این نظر می‌گوییم که محصولات معمولی‌تر، چون S-Pod همانند آن‌ها با خم شدن به جلو، عقب و چپ و راست هدایت نمی‌شود. این دستگاه با یک جویستیک کوچک که در سمت راست صندلی قرار دارد هدایت می‌شود.

‌سگوی می‌گوید S-Pod همواره خود را هم‌تراز با خط افقی نگه می‌دارد و دو چرخ متحرک آن باعث می‌شود این دستگاه به سادگی بتواند حتی در حالت ایستا، جهت حرکت خود را عوض کند. علاوه بر این دو چرخ بزرگ، ۳ چرخ کوچک‌تر هم در زیر این دستگاه دیده می‌شود که احتمالا برای حرکت دادن آن در مواقع خاموشی موتور S-Pod است.

 

سگوی
 

 

سگوی می‌گوید منبع الهام این دستگاه جالب، ژیروسفر فیلم دنیای ژوراسیک بوده، ولی به نظر می‌رسد که سرعت ۳۸ کیلومتری آن ترسناک‌تر از فرار از دست دایناسورهای گرسنه باشد. S-Pod در ۳ ماهه سوم امسال رونمایی می‌شود و احتمالا اوایل سال آینده به دست خریداران خواهد رسید. این کمپانی انتظار دارد از این دستگاه در همان مکان‌های استفاده شود که پیش از دیگر دستگاه‌های معمولی این کمپانی استفاده می‌شد. البته هنوز قیمت S-Pod مشخص نشده است و کاربران باید کمی بیشتر صبر کنند.

سگوی از S-Pod و دو اسکوتر برقی دیگر در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد که احتمالا یکی از آن‌ها نوعی از تکنولوژی کروز کنترل داشته باشد. در هر صورت چند روز دیگر علاقه‌مندان می‌توانند این محصول جذاب تخم مرغی شکل تعادلی را از نزدیک مشاهده کنند که شباهت بی‌بدیلی هم به ویلچر پروفسور ایکس دارد.

منبع : دیجیاتو

 

تاریخ : چهار شنبه 9 بهمن 1398
بازدید : 136
نویسنده : یاسین

بوش در CES 2020 از طرح جدید خود برای یک آفتابگیر مجازی خبر داد که در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا درصد خطای رانندگان بر اثر تابش نور خورشید را کاهش دهد.

نور شدید خورشید یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی به شمار می‌رود و حالا بوش با Virtual Visor خود قصد دارد این مشکل را برطرف کند. آفتابگیر مجازی بوش از یک پنل LCD شفاف و دوربینی که رو به راننده نصب می‌شود تشکیل شده است.

 

آفتابگیر مجازی بوش
 

 

این دوربین از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره و همچنین نرم‌افزارهای ردیابی برای تشخیص نور خورشید روی صورت راننده استفاده می‌کند. سپس الگوریتم توسعه داده شده، دید راننده را آنالیز کرده و بعد با استفاده از تکنولوژی کریستال مایع، قسمتی از آفتابگیر را که نور خورشید از آن عبور کرده تیره می‌کند.

سایر بخش‌های آفتابگیر همچنان شفاف باقی می‌مانند تا میدان دید راننده محدود نشود. این موضوع در واقع نقطه قوت آفتابگیر مجازی بوش است چرا که آفتابگیرهای سنتی بخش زیادی از میدان دید راننده را اشغال می‌کنند.

همانطور که می‌شود حدس زد این آفتابگیر مجازی فعلا در حد ایده است و هنوز نمونه اولیه‌ای از آن توسعه داده نشده و فعلا باید به رندرهای گرافیکی آن بسنده کرد.

منبع : دیجیاتو



:: موضوعات مرتبط: حمل و نقل , ,
تاریخ : چهار شنبه 9 بهمن 1398
بازدید : 114
نویسنده : یاسین

کمپانی Rad Power Bikes که سازنده دوچرخه برقی در ایالات متحده است، از مدل جدید پرچمدار RadRover رونمایی کرد.

مدل اصلی دوچرخه برقی RadRover، اندازه بزرگی داشت و تنها در سایز 30.5 اینچی به بازار عرضه شد. حال سازنده مدل دیگری از این دوچرخه را که سوار شدن و پیاده شدن از آن را برای طیف بیشتری از افراد آسان می کند، تولید کرده است.

 

 

 

ارتفاع فاق تا کف پا در این مدل 25.4 سانتی متر از مدل اصلی RadRover کمتر بوده و برای افرادی مناسب است که از مشکلات زانو رنج برده و سوار و پیاده شدن از دوچرخه هایی که لوله فریم در آنها به شکل افقی قرار گرفته، سخت است.

مشخصات این مدل همانند مدل اصلی RadRover بوده و از تایرهای 26 در 4 اینچی ضخیم و مقاوم در برابر پنچری، هاب موتور 750 واتی (500 واتی در کانادا) و باتری 672 وات ساعتی لیتیوم یونی برخوردار است. این دوچرخه با یکبار شارژ به طور تقریبی مسافت 40 الی 72 کیلومتری را طی کرده و در حال حاضر با قیمت 1499 دلار از سایت سازنده قابل پیش خرید بوده و از ماه مارس به آدرس خریدار ارسال می شود.

 

 

 

شرکت Rad Power Bikes قصد دارد در سال جدید از مدل های جدید دوچرخه های خود از جمله RadRover, RadMini و RadCity رونمایی کند. البته قیمت هیچ کدام از مدل ها افزایش نداشته و همه آنها با قیمت 1499 دلار (به غیر از مدل RadRunner که 1299 دلار قیمت دارد)، با فندرهای آلومینیومی، چراغ های هیلو جلو، طراحی بهبودیافته دستگیره گاز و ظاهر جدید روانه بازار خواهند شد.

منبع : دیجیاتو

 


:: موضوعات مرتبط: حمل و نقل , ,
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
بازدید : 163
نویسنده : یاسین

مدیریت انبار با Microsoft Dynamics NAV

نرم افزار انبارداری، یکی از مهم‌ترین و در عین حال، هزینه‌برترین عناصر در هر سازمان است. بنابراین کاهش در هزینه‌های انبار و در عین حال، حفظ آمادگی برای تأمین، تأثیر بسزایی بر روی درآمدهای شرکت و موقعیت رقابتی آن دارد. علاوه بر این، یک سیستم خوب برای مدیریت انبار در ERP، همچنین می‌تواند عملیات داخلی سازمان را بهبود بخشد، زیرا تضمین می‌نماید که مواد مورد نیاز برای تولید بر اساس نیاز و تقاضا آماده و موجود خواهند بود.

شما با استفاده از نرم افزار Microsoft Dynamics NAV (که پیش از این Navision نام داشت) می‌توانید مدیریت انبار را با تمامی فرایندهای دیگرِ کسب و کار شرکت خود یکپارچه نموده و به صورت مستمر محل‌های انبار و برنامه‌های زمانی برای تحویل کالاها را نیز ردیابی نمایید. نرم افزار مدیریت انبار مایکروسافت، امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • مدیریت ساخت‌یافته‌ی داده‌های اصلی مربوط به یک قلم (شامل موارد جایگزین برای آن قلم)
  • قیمت‌های خرید مخصوصِ انبار، روش‌های تعیین برنامه‌ی زمانی و اطلاعات موجودی
  • رزرو اقلام و انتقال از انبار
  • موجودی در انبارها یا محل برای انبارش
  • قیمت‌های متمایز برای خرید و فروش
  • علامت‌زنی برای قیمت اقلام که نشان‌دهنده‌ی بالا رفتن یا پایین‌آمدن قیمت خواهد بود
  • شعبه‌ها و چندین محل برای انبار
  • انتقال از یا به انبار، شامل ترانزیت از انبار
  • مدیریت سریال و بهر

بهینه‌سازی زنجیره‌ی تأمین

با استفاده از نرم افزار انبارداری که در ERP مایکروسافت Dynamics NAV تعبیه شده است، انبار شما بدون هیچ‌گونه کم و کسری در زنجیره‌ی تأمین شرکت شما یکپارچه می‌شود. در این سیستم انبارداری، خریدها، فروش‌ها، انبار و لجستیک به صورت درست و هماهنگ با تولید مدیریت می‌شوند. بدین معنا که شما می‌توانید در هر زمان، یک دید جامع نسبت به هزینه‌ها و برنامه‌های خود داشته باشید. دسترسی لحظه‌ای برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که با اطلاعات دقیق انبار کار کنید، به گونه‌ای که کارگران شما بتوانند خیلی سریع به تمامی محصولات در انبار دسترسی پیدا نموده و موجودی‌ها را جابجا نمایند.

استفاده‌ی بهتر از فضای انبار

این نرم افزار انبارداری، گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به صورتی هدفمند، مدیریت انبار خود و استفاده از فضای انبار را بهبود ببخشید. با استفاده از سیستم خودکار اکتساب داده (ADCS) یکپارچه نیز خواهید توانست تا در زمان انبارش و برداشتن کالاها و همچنین انبارگردانی و نقل و انتقالات، کارایی خود را افزایش دهید. از گزینه‌های ردیابی اقلام مختلف استفاده نمایید تا بتوانید خریدها، عملیات و فروش را به سرعت شناسایی نموده و چیزی را در انبار از قلم نیندازید. به عنوان مثال، می‌توانید از رویکرد اولین-انقضاء-اولین-خروج (FEFO) استفاده نمایید.

چندین محل انبار، یک سیستم

انتقال اقلام را می‌توان به راحتی ردیابی نمود و آن‌ها را مثلاً برای انبارهای ترانزیت ثبت کرد. مدیریت انبارهایی که در چندین محل قرار دارند، نیز آسان است: در مورد تجهیزات تولید، مراکز توزیع، انبارها، فضای نمایشگاهی، خروجی‌های خرده‌فروشی یا خودروهای خدماتی نیز شما با استفاده از امکانات نرم افزار انبارداری در Microsoft Dynamics NAV خواهید توانست تا همه چیز را در هر زمان ردیابی نمایید.

مدیریت انبارها با Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central یک راهکار یکپارچه برای مدیریت کسب و کار است که به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا بتوانند شفافیت در زنجیره‌ی تأمین خود را افزایش دهند، اجرای کارهای خود را بهبود بخشیده و به هزینه‌های مالکیت کلی کمتری دست پیدا نمایند. در این سیستم، کارکردهای تدارکات، موجودی، لجستیک، انبار، تولید، و توزیع به صورت یکپارچه با مدیریت مالی، مدیریت روابط مشتری (CRM) و سایر فرایندهای کسب و کار وجود دارند.

این امر تضمین می‌نماید که اطلاعات دقیق و به روز در دسترس افرادی که در سازمان به آن‌ها نیاز دارند و همچنین میان سایر شرکای تجاری قرار دارد. ساختار انعطاف‌پذیر و ماژولار این راه‌کار امکان اضافه‌کردن امکانات جدید یا سفارشی‌شده را در زمان‌های بعدی نیز فراهم می‌نماید تا بتواند با نیازهای سازمان در صورت رشد و تحول در آن وفق پیدا نماید. Microsoft Dynamics 365 BC نیز در یکپارچه‌سازی زنجیره‌ی ارزش بسیار قدرتمند است و بدین ترتیب باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود، سودآوری را از طریق زنجیره‌ی تأمین افزایش داده و برای سازمان، مزیت رقابتی ایجاد می‌نماید.

با استفاده از Microsoft Dynamics 365 Business Central به عنوان نرم افزار انبارداری، شما می‌توانید ابزارهایی را در اختیار داشته باشید که برای پاسخگویی سریع به مشتریان، استفاده‌ی سریع از فرصت‌های بازار و افزایش سودآوری از طریق کار با شرکای تجاری خود به صورتی اثربخش، ضروری هستند. شما می‌توانید فرایندهای توزیع خود را جمع کرده و مدیریت موجودی را در سازمان برای یک انبار تک یا انباری با چندین محل، بهبود بخشید. همچنین می‌توانید فرایند‌های سفارشات و برنامه‌ریزی تقاضا را نیز مدیریت نمایید.

Microsoft Dynamics 365 BC همچنین به شما کمک می‌نماید تا گستره‌ی وسیعی از سایر نواحی کسب و کار خود را نیز بر اساس نیازمندی‌های ویژه‌ی آن‌ها مدیریت نمایید. شما می‌توانید در صورت نیاز، امکاناتی را بر اساس خواسته‌ی خود اضافه نمایید.

  • بهینه‌سازی حساب‌های پربازده، فرایندها مربوط به حساب‌های دریافتنی و ردیابی پرداخت‌های مشتریان.
  • کمک به افزایش کارایی و بیشینه‌سازی منابع وجوه نقد با وجود قابلیت‌های حساب‌های قابل پرداخت یکپارچه و انعطاف‌پذیر.
  • تطبیق کالاهایی که در اختیار دارید با تقاضای مشتری و در عین حال، کاهش مقدار موجودی‌ها و هزینه‌های توزیع.
  • یکپارچه‌سازی فرایندهای انبار با دیگر فرایندهای کسب و کار به منظور مدیریت اثربخش‌تر کالاها و فضا و کاهش هزینه‌ها و پسماندها.
  • پاسخ به تقاضاها با استفاده از چندین گزینه‌ی برنامه‌ریزی و ردیابی هزینه‌های استفاده و مواد. Microsoft Dynamics 365 Business Central به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیمات مرتبط با تولید را سریعاً اتخاذ کرده و تغییرات دقیقه نودی را در سفارشات خود اعمال نمایید.
  • بهره‌وری را در سرتاسر زنجیره‌ی تأمین افزایش داده و به سرعت به تأخیرات در حمل و نقل، تغییرات در سفارشات و موجودی کم پاسخ می‌دهد.
  • مستندسازی‌های اساسی مربوط به فروش و خرید را سرعت می‌بخشد، جریان‌های کاری برای تأیید را استاندارد نموده و محدوده‌های تأییدیه را تعیین می‌نماید.

کارکردهای نرم افزار انبارداری مایکروسافت NAV

در نرم افزار انبارداری NAV سه نوع جابجایی مواد تعریف می‌شود برای کالاهای دریافتی (Inbound Flow)، جابجایی داخلی (Internal Flow) و کالاهای ارسالی (Outbound Flow) که بر اساس سفارش‌ها جابجایی صورت می‌گیرد. جابجایی‌های داخلی شامل حرکت به سمت واحد تولید یا مونتاژ و جابجایی‌های Ad-Hoc می‌شوند. جابجایی مستقیم از ورودی انبار به خروجی را اصطلاحا (Cross-dock) می‌نامند.

اسناد انبار (warehouse Documents) و دفتر انبار (warehouse Journal) کلیه جابجایی‌ها در انبار را ثبت و نگهداری می‌کنند. آیتم‌های انبار یا جابجا می‌شوند (move) یا دریافت می‌شوند (receive) یا جایگذاری می‌شوند (Put-away) یا برداشت می‌شوند (Picked) یا حمل می‌شوند (Shipped) و یا در فرایند تدقیق موجودی تنظیم و اصلاح (Adjust) می‌شوند.

مشخص کردن محوطه (Zone) که می‌تواند محدوده دریافت (Receiving Zone) و یا محدوده نگهداری (Stocking Zone) باشد و تعریف پالت یا ظرف‌های حمل کالا (BIN) در نرم افزار Dynamics NAV به ثبت و ذخیره‌سازی دقیق‌تر وضعیت موجودی کالاها کمک می‌کند. لکن ضروریست که هرگونه جابجایی در انبار در اسناد و دفتر انبار ثبت و بر اساس سفارش‌ها و دستور کارها صورت پذیرد.

معماری کلی فرایندهای انبار در سیستم نرم افزار انبارداری NAV در زیر دیده می‌شود:

دریافتی انبار (inbound Flows):

دریافتی انبار معمولا وقتی محقق می‌شود که کالا از یک شرکت خارجی و یا یک بخش دیگر خود شرکت به سمت انبار فرستاده می‌شود. عملیات دریافت کالا توسط یکی از کارکنان انبار و معمولا با ثبت شناسه یا اسکن بارکد صورت می‌پذیرد. آیتم‌ها باید توسط کاربر با سند مربوطه (Inbound Source doc.) مرتبط و منطبق (Match) شوند که یا سفارش خرید (purchase order) هستند، یا سفارش جابجایی داخلی (Inbound Transfer order) و یا مرجوعی بازگشت از فروش (Sales Return Order) هستند. همچنین اسناد خروجی تولید (Output) می‌تواند مشابه سند پذیرش کالا در انبار عمل کنند.

ارسالی از انبار (outbound Flows):

خروجی از انبار بر اساس سند حواله برداشت موجودی مشخصی چه به بیرون شرکت و چه به بخش دیگری در داخل شرکت می‌تواند صورت پذیرد.  این اسناد می‌توانند یکی از اسناد زیر شامل سفارش فروش (sales order)، سند حمل به خارج (Outbound (transfer order سند بازگشت از خرید (Purchase return order) و یا سفارش خدمات (Service order) باشند.

مدل‌های مدیریت انبار در داینامیکس NAV

مدل انبارگردانی ساده (Basic Warehouse)مدل انبارگردانی پیشرفته (Advanced warehouse)

مراحل انبارگردانی ساده

  1. یک سند منبع دریافت انبار ایجاد می‌شود ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی). / سند جایگذاری موجودی در انبار هم تولید می‌شود.
  2. درخواست دریافتی انبار ثبت می‌شود
  3. سند جایگذاری موجودی ایجاد می‌شود
  4. با ثبت سند جایگذاری موجودی اسناد منبع دریافت مربوطه ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی) ثبت نهایی می‌شوند.

مراحل انبارگردانی پیشرفته

  1. یک سند منبع دریافت انبار ایجاد می‌شود ( که یا سند دستور خرید است، یا بازگشت از فروش است یا جابجایی داخلی). / سند جایگذاری موجودی در انبار هم تولید می‌شود.
  2. درخواست دریافتی انبار ثبت می‌شود
  3. رسید انبار صادر می‌شود
  4. رسید انبار ثبت می‌شود
  5. سند جایگذاری داخلی موجودی ایجاد می‌شود
  6. سند درخواست جایگذاری ایجاد می‌شود
  7. کاربرگ خطوط جایگذاری ایجاد می‌شود (اختیاری)
  8. سند جایگذاری موجودی ایجاد می‌شود.
  9. جایگذاری انبار ثبت و ذخیره می‌شود

مزایا و برتری‌های مدیریت انبار در NAV:

  • مدیریت ساختار یافته داده‌های پایه اقلام (شامل انواع آیتم‌ها)
  • ثبت قیمت خرید روش‌های برنامه‌ریزی زمانی و اطلاعات موجودی مناسب انبارداری
  • امکان رزرو اقلام و انتقال موجودی‌ها
  • مدیریت موجودی در تمام انبارها یا در هر مکان ذخیره‌سازی
  • مدیریت و نگهداری قیمت‌های متفاوت خرید و فروش (مدیریت ریالی دقیق انبار با روش شناسایی ویژه انبارداری)
  • مدیریت شعب و مکان‌های ذخیره‌سازی چندگانه
  • مدیریت سریال و گروهی شماره‌گذاری‌ها نظیر استفاده از بارکد و کد شنایایی هر آیتم انبار

 

منبع : سامیکس



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: ریپورتاژ ,
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
بازدید : 92
نویسنده : یاسین

اپلیکیشن گردشگری از محبوب ترین اپ هایی است که کاربران برای تعیین مسیر،‌رزرو هتل و هاستل، پیدا کردن تاکسی،‌ اجاره خوردو، پیدا کردن رستوران و کافه و مقصدهای گردشگری در کشورهای مختلف دنیا از آن استفاده می کنند. در این گفتار به معرفی ۱۰ اپ پردانلود حوزه گردشگری و سفر در اپل استور می پردازیم.

الگوهای خوبی برای کاربران ایرانی به خصوص استارت اپ ها و عاشقان کارآفرینی دیجیتالی در حوزه گردشگری آنلاین. بحث اقتصاد اشتراکی در مقوله گردشگری جهان، جدی است. استارت آپ های ایرانی به این مقوله مثل همسفریابی و تحویل غذا و مسیریابی توجه کنند. این یک مقاله ترجمه شده نیست و تلاش کرده تا تجربه‌هایی را در اختیار علاقمندان به اپ گردشگری قرار دهد.

اپلیکیشن سایت ایر ان بی ان بی

طبق اعلام سایت اپل استور، رتبه دوم پر دانلود ترین اپ حوزه سفر و گردشگری در این سایت بوده وتوسط شرکت معروف Airbnb Inc آمریکا طراحی و راه اندازی شده است. بیش از ۴۴۳ هزار کاربر به این اپ رتبه داده و رتبه ۴.۸ از ۵ دارد. میلیون ها کاربر دارد و از بهترین اپ های برای پیدا کردن محل اقامت در سراسر جهان است. ۲۶۱ مگ حجم دارد و به ده ها زبان در اختیار گردشگران مجازی قرار دارد.

اپلیکیشن ایر بی ان بی از نرم افزارهای گردشگری حوزه سفر در اپل استوربرای اقامت خودمانی در نقاط  مختلف جهان از خدمات سایت airbnb.com استفاده کنید و الگواهی جذابی برای علاقمندان به طراحی و راه اندازی استارت آپ های گردشگری و کارآفرینی دیجیتالی در حوزه توریسم دارد.

اپ تریپ ادوایزر

تصویری از رابط کاربری اپ تریپ ادوایزر

اپلیکیشن تریپ ادوایزر از محبوب ترین اپ های آیفون برای علاقمندان به سفر و گردشگری، اپ tripadvisor است که بیش از ۱۱۰ هزار کاربر اپل استور به این اپ معروف، رای داده و رتبه ۴.۷ از ۸ را در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی بدست آورد.

رتبه بیست و پنجم محبوب ترین اپ گردشگری اپل استور، در اختیار این اپ می باشد. محصولی از شرکت TripAdvisor LLC که صدها میلیون بار دانلود شده و توسط بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و گردشگر استفاده می شود. ۲۴۶ مگ حجم دارد و الگویی فوق العاده الهام بخش برای علاقمندان کارآفرینی دیجیتالی و طراحی اپ است.

عاشقان طراحی اپ به ظرفیت های UI و UX که مربوط به تجربه کاربری و رابط کاربری اپ و ساختار خدمات تریپ ادوایزر است توجه کنند. نکته های خوبی دارد. رزرو هتل و تور و آشنایی با نظرات میلیون ها گردشگر درباره میلیون ها مقصد گردشگری و شکم گردی، از طریق این اپ در دسترس است.

اپلیکیشن Yelp

سومین اپ پر دانلود و محبوب آیفون به دست ها در سال ۲۰۲۰ میلادی، اپ yelp است. برای آگاهی از خدمات گردشگری و غذایی و شکم گردی در کشورههای مختلف جهان، یلپ پیشنهادهای هیجان انگیزی ارائه می کند. بیش از ۳۲۶ هزار نظر رای از سوی کاربران اپل استور گرفته و رتبه ۳ در فهرست هزاران اپ حوزه گردشگری و سفر در apple store دارد که خود رتبه بسیار خوبی برای معرفی یک اپ موفق برای گردشگران دیجیتالی است.

برای گردشگران، نظر افراد محلی درباره یک رستوران و کافه و تور و مقصد گردشگری اهمیت زیادی دارد. مخصوصا برای زمانی که تنها سفر می کنید. یلپ یک شرکت آمریکایی در سانفرانسیسکو، یکی از پایتخت های تولید اپ های گردشگری در جهان است. سفارش غذا و رزرو غذا بخشی از خدمات yelp است که جزییات بیشتر را در yelp.com دنبال کنید.

اپ  WAZE

اپلیکیشن مسیریاب ویز دومین اپ پر دانلود و محبوب گردشگری و سفر در اپل استور، اپ محبوب ایرانیان یعنی WAZE است که توسط شرکت WAZE INC طراحی شده است. وضعیت ترافیک جاده ها و اتوبان ها و خیابان ها را به شما به صورت آنلاین اعلام می کند. ۲.۳ میلیون رای برای این اپ سبب شده تا رتبه دوم اپل استور را از آن خود کند. ۱۳۱ مگ حجم داشته و برای امور NAVIGATION یک انتخاب عالی محسوب می شود.

اپلیکیشن گردشگری Booking

رتبه نهم پربیننده ترین و پر دانلود ترین اپلیکیشن اپل استور که محبوب گردشگران دیجیتالی آیفون به دست می باشد، اپ بوکنیگ دات کام است. برای رزرو هتل و آشنایی با فرصت های گردشگری و تورها و سفرهای انفرادی و گروهی در سراسر جهان، گزینه خوبی به نظر می رسد. بیش از ۸۰۰ هزار رای و کسب رتبه ۴.۸ از ۵ در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد که محصول booking.com مشتریان زیادی دارد. بیش از ۱ میلیون هتل و مقصد اقامتی در ۲۰۰ کشور جهان از طریق این اپ در اختیار شما خواهد بود. لیدر جهانی برای پیدا کردن محل های اقامتی لاکچری و ارزان و خودمانی، همین اپ است.

اپلیکیشن گردشگری تریواگو

رتبه ۳۳ پربیننده ترین و پر دانلود ترین و محبوب ترین اپ گردشگری و سفر اپل استور که محبوب آیفون به دست های جهان است، اپی به نام TRIVAGO است که توسط شرکت TRIVAGO N.V‌ تولید شده و بیش از ۸۲ هزار رای کاربران اپل استور را کسب کرده و رتبه ۴.۸ از ۵ دارد. برای پیدا کردن هتل مورد نظر با قیمت های خوب در ۱۹۰ کشور دنیا، بهتر است از این اپ هم استفاده کنید. نظرات مسافران و مهمانان هتل از جمله موضوعاتی است که باید مد نظر کاربران این اپ قرار بگیرد. ۷۲ مگ حجم دارد.

اپلیکیشن گردشگری هتلز

برای پیدا کردن هتل و محل اقامت در سراسر جهان، اولین سایت و اپی که به ذهن کاربران آیفون می افتد، احتمالا اپ hotels.com است. رتبه ۱۹ پر دانلود ترین و محبوب ترین و پر بیننده ترین اپ حوزه سفر و گردشگری اپل استور را در اختیار داشته و بیش از ۱ میلیون رای از کاربران این سایت گرفته و رتبه ۴.۸ از ۵ دارد.

به ازای هر ۱۰ شب اقامت، یک شب اقامت رایگان در اختیار رزرو کنندگان هتل از طریق این اپ قرار می گیرد. ۱۳۲ مگ حجم دارد و به زبان های مختلفی ارائه شده است. اگر استارت آپ طراحی اپ هتل دارید، حتما از الگوهای تجربه کاربری این اپ استفاده کنید.

اپلیکیشن گردشگری و سفر کایاک

برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما و تور و هتل و اجاره ماشین، می توان از کایاک استفاده کرد که مثل اسکای اسکنر، گزینه خوبی برای پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما به مقاصد مختلف در ۵ قاره است.

رتبه ۴۳ پر بیننده ترین و پر دانلود ترین اپ های اپل استور را داشته و ۲۴۳ هزار رای کاربران را نیز دارد. توسط شرکت KAYAK ساخته شده است. ۱۶۵ مگ حجم دارد. فیچر ها و آپشن های کایاک با استقبال برخی از کاربران این اپ روبرو شده است و سرعت و سهولت استفاده، از جمله مقولاتی است که در UI اپ کایایک مد نظر بوده است. کایاک توسط KAYAK SOFTWARE CORP ساخته شده و دانلود آن مجانی است.

اپلیکیشن گردشگری گرب

رتبه پنجاه و چهارمین اپ محبوب و پر دانلود و پر بیننده اپل استور، اپ GraB است که توسط سایت grab.com ارائه شده و ۱۲ هزار نظر و رتبه ۴.۳ از ۵ را در اختیار دارد. برای موضوعات حمل و نقل و تحویل غذا و سفارش آن، استفاده می شود. هم چنین برای اجاره تاکسی و خودرو در نقاط مختلف جهان می توان از خدماتش استفاده کرد و از نظر کاربران که به صورت دسته بندی منطقه ای ارائه شده ، بهره برد. ۵۷۵ مگ حجم دارد و توسط شرکت GRABTAXI HOLDING PET LTD راه اندازی شده است.

اپلیکیشن گردشگری لیفت

رتبه دوم پر بیننده ترین اپ در حوزه سفر و گردشگری و رزرو هتل در اپ استور، اپی کم تر شناخته شده برای کاربران ایرانی به نام Lyft است که توسط شرکت Lyft Inc تولید شده است. ۷.۳ میلیون نظر توسط کاربران اپل استور و کسب رتبه ۴.۹ از ۵ نشان می دهد که لیفت، یک گزینه فوق العاده برای سفر و سفرهای اشتراکی (ride sharing) محسوب می شود. الگوهای خوبی کارآفرینان دیجیتالی ایرانی در حوزه طراحی اپ گردشگری و سفر می توانند از این دریافت کرده و دانلود آن را برای آشنایی با ظرفیت های عالی UI و UX آن توصیه می‌کنیم.

اپلیکیشن گردشگری

اپلیکیشن گردشگری در حوزه اقتصاد مشارکتی

برای کسانی که هر روز به یک مقصد سفر می کنند و تنها هستند و دوست دارند تا دیگران نیز که هم مقصد آن هستند، در این سفر درون شهری یا برون شهر همراه شوند، گزینه خوبی برای همسفریابی و دوست یابی و البته کسب درآمد است. البته این شرکت خدماتی که ارائه می دهد برای رانندگانی است که گواهی شده و چک های DMV را گذرانده اند. میلیون ها کاربر از این اپ استفاده می کنند و الگویی الهام بخشی برای استارت آپ های گردشگری اشتراکی و سفرهای اشتراکی محسوب می شود.

داستان کار پولینگ یا سفر اشتراکی یا CAR POOLING را جدی بگیرید. اقتصاد اشتراکی در زمینه حمل و نقل خودرو اهمیت بسیار دارد. هم چنین درحوزه گردشگری. توضیحات این لینک جذاب است.

یک توصیه کوچولو!

حوزه گردشگری و در واقع صنعت گردشگری یکی از جذاب ترین صنایع برای سرمایه گذاری در قرن بیست و یکم است. موتور محرک صنعت توریسم به خصوص در عرصه رزرواسیون و گردشگری سلامت، گردشگری دیجیتالی است. اگر پول کافی برای راه اندازی استارت آپ گردشگری و ساخت اپلیکیشن گردشگری ندارید،‌ سهام شرکت های فعال در حوزه گردشگری در بورس ایران را خریداری کنید. مثل نمادهای: «سمگا» و «وهنر».

منبع : روزیاتو



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
بازدید : 136
نویسنده : یاسین

به‌روزرسانی HMS 4.0 پلتفرم نرم‌افزاری جدید هوآوی نه‌تنها امکان دسترسی کاربرانی که امکان استفاده از سرویس‌های گوگل را ندارند، به سرویس‌های مشابه فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند یکپارچگی بیشتر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برای کاربران گوشی‌های هوآوی به همراه داشته باشد.

هوآوی در دسامبر سال گذشته میلادی، از نسخه چهارم پلتفرم نرم‌افزاری HMS رونمایی کرد. هوآوی با عرضه جهانی HMS Core 4.0 گام موثری در مسیر توسعه جهانی اکوسیستم سرویس‌های موبایلی خود برداشته است. HMS Core مجموعه‌ای از قابلیت‌های ابری و موبایلی هوآوی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و فرآیند توسعه نرم‌افزاری را با سهولت و سرعت بیشتر، جذاب‌تر کرده است.

راهکارهایی برای تضمین موفقیت

پیش از این، شرکت‌ها و برندهای مختلفی سعی کردند فروشگاه‌های نرم‌افزاری و پلتفرم‌های توسعه مختص به خود را به بازار عرضه کنند و در اختیار کاربران دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند قرار دهند. اقدامی که در اکثر موارد موفقیت چندانی برای آنها نداشته است. اما هوآوی تلاش کرده با ارائه قابلیت‌های متفاوت و اقدام‌های انگیزشی، راهکارهایی باب میل کاربران ارائه کند.

موبایلی هوآوی

مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند بر پایه هسته این پلتفرم یعنی HMS Core (Huawei Mobile Services Core)، بیش از ۵۵۰۰۰ اپلیکیشن ثبت شده است. نکته قابل توجه، امکان ثبت نام و استفاده رایگان از این بستر است. در دسترس بودن ۲۴ کیت توسعه نرم‌افزاری باعث شده امکان استفاده از عددی حدود هزار API ممکن شود. کیت‌هایی که کاربردهای متفاوتی دارند، از امکان رهگیری موقعیت مکانی و وضعیت سلامتی تا یادگیری ماشینی و غیره. در نسخه جدید، هوآوی تغییراتی را هم در سیاست‌ها و قابلیت‌های مرتبط با نمایش تبلیغات ایجاد کرده است.

هوآوی برای هم‌سو کردن اقدام و عمل، کمک مالی ۲۰ هزار پوندی را هم درنظر گرفته که می‌تواند به هر اپلیکیشنی که تا قبل از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در گالری نرم‌افزاری یا همان App Gallery آپلود شود، تعلق بگیرد.

موبایلی هوآوی

پکیجی متنوع و آماده به کار

در لیست قابلیت‌های HMS Core 4.0، امکان استفاده از حساب‌های هوآوی، پرداخت، سرویس‌های ابری، سرویس‌های بازی، سرویس‌های توسعه‌یافته برپایه یادگیری ماشینی و درک مفاهیم، سرویس‌های ارتباطی راه نزدیک، سرویس‌های شناسایی در بستر امنیتی، تشخیص موقعیت مکانی، مرتبط با فعالیت‌های ورزشی و تشخیص هویت کاربر وجود دارد. طیف قابل توجهی از این سرویس‌ها، امکان ادغام راهکارهای ابری را در محصولات تولیدشده توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری فراهم می‌کنند تا توسعه محصولات و تست و بررسی آن‌ها، ساده‌تر از قبل شود.

موبایلی هوآوی

همچنین HMS Connect هم مجموعه‌ای از سرویس‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان و شرکای نرم‌افزاری قرار داده تا مراحل توسعه، تست، لیست کردن فرایندها و تحلیل عملکردها را ساده‌تر کند.

HMS Apps نیز به عنوان گزینه‌ای مکمل، اپلیکیشن‌های پایه شامل Huawei Cloud Space, Huawei Smart Assistant, Huawei App Market, Huawei Wallet, Huawei Skyrim, Huawei Video, Huawei Music, Huawei Reading, Huawei Themes و Living Services را در خود ادغام کرده است.

رونمایی هوآوی از این راهکار جدید، زمانی انجام شد که مایکروسافت به شکست خود در ارائه اکوسیستم موبایلی ویندوز ۱۰ موبایل اعتراف کرد. البته تفاوت هوآوی با مایکروسافت آن است که چینی‌ها سازگاری ۱۰۰ درصدی با اکوسیستم اندروید را تضمین کرده‌اند تا کاربران با پیچیدگی‌ها و دشواری‌های شایع در دنیای پلتفرم‌های نرم‌افزاری همراه مواجه نشوند.

 

منبع : روزیاتو

 


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
بازدید : 112
نویسنده : یاسین

قرار گرفتن در میان ۵ نیروی هوایی برتر و قدرتمند جهان کاری بسیار سخت و چالش برانگیز است. نیروهای هوایی بزرگ، آموزش دیده و بسیار مجهزی وجود دارد که شایستگی و شرایط قرار گرفتن در این فهرست را داشته باشند. در میان این کاندیداها کشوری مانند روسیه نیز دیده می شود که از برخی جهات عقب تر از کشورهای دیگر است. نیروی هوایی روسیه، در حالی که بر اساس مقیاس هواپیما به هواپیما کهنه تر و قدیمی تر از بسیاری از نیروهای هوایی کشورهای دیگر است، اما از لحاظ عددی بزرگ ترین نیروی هوایی جهان به شمار آمده و با توجه به برنامه هایی که برای مدرن سازی ناوگان هوایی خود داشته و سلاح های هسته ای هواپرتابی که در اختیار دارد به یکی از قدرتمندترین نیروهای هوایی جهان بدل شده است.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

نمی توان نادیده گرفت که به لطف پوتین و سورتی های مکرر هواپیماهای نظامی او در نزدیکی حریم هوایی کشورهای عضو ناتو و ژاپن، این کشور به این زودی ها از جرگه نیروهای ترسناک هوایی خارج نخواهد شد. چین نیز از بسیاری جهات وضعیتی مشابه روسیه داشته و در حال مدرن سازی، تقویت نیروی هوایی خود و به پرواز درآوردن هواپیماهای جنگی اش در نقاط بیشتری از جهان برای ارعاب کشورهای غربی است. در کنار این موضوعات باید به نقاط ضعف و آسیب پذیری هایی اشاره کرد که علیرغم تجهیزات خوب و آموزش قابل توجه برخی نیروهای هوایی در نتیجه بودجه های ناکافی، مانع از راهیابی این نیروها به فهرست ۵ نیروی هوایی برتر جهان شده است.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

برای مثال کشورهای اروپایی علیرغم داشتن تجهیزات و آموزش کافی، به دلیل عدم اختصاص بودجه مناسب نتوانسته اند به خوبی از پسِ نقش ها و نیازهای ملی خود در بخش نیروی هوایی برآیند. برخی کشورها نیز علیرغم داشتن تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی هوایی، به دلیل ناکارآمدی در زمینه آموزش پرسنل، با افت جایگاه مواجه هستند؛ برای مثال بسیاری از کشورهای خاورمیانه.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

ایالات متحده

نیروی هوایی

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید. این نیرو مسئولیت مدیریت هر گونه عملیات هوایی از شلیک موشک های بالستیک قاره پیما تا پرتاب شاتل های فضایی X-37 و A-10 Thunderbolt قاتل تانک را بر عهده دارد. این نیرو همچنین ماموریت های فضایی، عملیات های چتربازی و ریختن بمب بر سر نیروهای متخاصم را هماهنگی می کند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

نیروی هوایی ایالات متحده بیش از ۵٫۶۰۰ پرنده نظامی در انواع مختلف، از جنگنده اف-۲۲ رپتور، اف-۳۵، اف-۱۵ و اف-۱۶ را در اختیار دارد. همچنین این نیرو از بمب افکن های بی-۱، بی-۲ و بی-۵۲  و البته هواپیماهای ترابری سی-۵، سی-۱۷ و سی-۱۳۰ سود می برد که در پایگاه های هوایی داخل کشور و دیگر نقاط جهان، از بریتانیا گرفته تا ژاپن و عراق مستقر هستند. نیروی هوایی ایالات متحده تقریباً ۳۱۲٫۰۰۰ پرسنل فعال دارد که تنها از تعداد پرسنل هوایی ارتش چین کمتر بوده هر چند تعداد هواپیماهای آن از بال هوایی ارتش چین بیشتر است. USAF اولین نیروی هوایی جهان بود که هواپیماهای جنگی پنهانکار، اولین جنگنده نسل پنجم و اولین ناوگان هواپیماهای مخصوص عملیات تماماً پنهانکاری را به کار گرفت.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

این نیرو با برنامه خرید ۱٫۷۶۳ فروند از انواع جنگنده اف-۳۵ و بیش از ۱۰۰ فرونود بمب افکن تهاجمی دوربرد سرنشین دار قصد دارد همچنان برتری قابل توجه خود در بخش هوایی را حفظ کند. پرنده های تهاجمی بدون سرنشین با افزایش توانمندی های پنهانکاری و تهاجمی، رفته رفته به بخش بزرگی از ناوگان کلی هوایی ارتش ایالات متحده تبدیل خواهند شد. همچنین نیروی هوایی ایالات متحده مدیریت دو ستون از سه گانه هسته ای ایالات متحده، از جمله ۴۵۰ فروند موشک بالستیک قاره پیما و بمب افکن های استراتژیک را تحت کنترل و مدیریت خود دارد.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

نیروی دریایی و تفنگداران ویژه

نیروی دریایی و تفنگداران ویژه ایالات متحده که به دلیل بزرگی و توانمندی هایشان در ترکیب با هم دومین نیروی هوایی بزرگ جهان را تشکیل می دهند، یش از ۳٫۷۰۰ پرنده نظامی در انواع مختلف در اختیار دارند. این بال هوایی شامل ۱٫۱۵۹ فروند جنگنده، ۱۳۳ فروند پرنده تهاجمی، ۱۷۲ فروند پرنده گشتی، ۲۴۷ فروند پرنده ترابری و ۱٫۲۳۱ فروند هلیکوپتر است. بال هوایی نیروی دریایی ایالات متحده مسئولیت حفاظت از ناوگان دریایی این کشور و انجام ماموریت های هوایی از/روی اقیانوس ها و دریاهای جهان را بر عهده دارد. اکثر پرنده های نظامی نیروی دریایی و تفنگداران ویژه دریایی عملیات های خود را از روی کشتی های جنگی که در دریاها هستند انجام می دهند، یک وظیفه بسیار مشکل و خطرناک که به آموزش بسیار زیاد و توانمندی بالا نیازمند است.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

مشهودترین بخش بال هوایی نیروی دریایی ایالات متحده مربوط به پرنده های نظامی این کشور است که روی ۱۱ فروند ناو هواپیمابر هسته ای ایالات متحده مستقر هستند. هر بال هوایی معمولاً از حدود ۶۰ پرنده نظامی در سه اسکادران از جنگنده های F/A-18 Hornet و Super Horne، یک اسکادران هواپیماهای اخطار سریع E-2C Hawkeye، یک اسکادران هواپیماهای مخصوص جنگ الکترونیک EA-18G Growler و یک اسکادران هلیکوپتر تشکیل شده است. دیگر بخش های بال هوایی نیروی دریایی این کشور شامل هلیکوپترهایی است که روی ناوشکن ها، رزمناوها و دیگر کشتی های سطحی مستقر هستند، هواپیماهای کنترل رفت و آمد دریایی P-3 Orion و P-8 Poseidon ، و انواع مختلفی از هواپیماهای P-3 که ماموریت های گشت زنی و مراقبت الکترونیکی را انجام می دهند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

همچنین این بخش از نیروی هوایی ارتش ایالات متحده در زمینه مدیریت نیروهای هسته ای استراتژیک کشور نیز مشارکت داشته و هواپیماهای TACAMO را به پرواز در می آورد که ماموریت آن ها ایجاد یک پایگاه فرماندهی و کنترلی در صورت وقوع جنگ هسته ای است. هواپیماهای تفنگداران ویژه دریایی نیز تحت نظر نیروی دریایی قرار داشته و در کشتی های جنگی این نیرو مستقر بوده، هر چند متمایل به عملیات های مشترک هوایی- زمینی با تاکید بر پشتیبانی از نیروهای روی زمین هستند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

روسیه

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باعث شد که بخش بزرگی از نیروی هوایی این ابرقدرت به دست دولت روسیه بیفتد و روسیه نیز در طول دهه های اخیر از این ارثیه باورنکردنی لذت برده است. روی هم رفته، روسیه دارای ۱٫۵۰۰ فروند پرنده تهاجمی و ۴۰۰ فروند هلیکوپتر نظامی است. با این وجود، بخش عظیمی از این پرنده های نظامی قدیمی و قرسوده بوده، روزآمدسازی خاصی دریافت نکرده و تعمیر و نگهداری آن ها به خوبی انجام نشده است. در این میان بیشتر دارایی بال هوایی ارتش روسیه شامل جنگنده های MiG-29، Su-27 و MiG-31 است که عمدتاً متعلق به سال های پایانی جنگ سرد هستند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

اگر چه نیروی هوایی روسیه کنترل و مدیریت موشک های بالستیک قاره پیمای کشور را در اختیار ندارد اما کنترل بمب افکن های هسته ای استراتژیک کشور مانند بمب افکن های قدیمی Tu-95 “Bear”، بمب افکن های Tu-22 “Backfire” و بمب افکن های Tu-160 “Blackjack”را در اختیار دارد. نیروی هوایی روسیه به تازگی وارد دوره مدرن سازی شده و جنگنده های جدیدی معرفی شده یا در مسیر توسعه قرار دارند. یکی از این نمونه ها جنگنده Su-35 است، یک جنگنده تهاجمی جدید که چابکی و چند منظوره بودن جنگنده آسیب پذیر Su-27 Flanker را با تکنولوژی های بسیار جدید و پیشرفته ترکیب کرده و در تعداد محدود وارد سرویس شده است. پیمانکاران دفاعی روسیه در حال حاضر بر روی جنگنده T-50/PAK-FA کار می کنند که اولین جنگنده نسل پنجمی روسیه به شمار می آید. همچنین بر اساس گزارش ها، روسیه در حال کار بر روی یک بمب افکن استراتژیک جدید با نام PAK-DA است.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

چین

ارتش آزادی بخش خلق چین یک ترکیب چتری برای نیروهای نظامی چین استکه دو شاخته اصلی پروازی با نام نیروی هوایی و بال هوایی نیروی دریایی دارد. در مجموع این دو بخش بیش از ۱٫۳۲۱ فروند جنگنده و پرنده تهاجمی، ۱۳۴ بمب افکن سنگین و هواپیمای سوخت رسان همراه با ۲۰ فروند هواپیمای اخطار سریع در اختیار دارند. همچنین ارتش چین دارای ۷۰۰ فروند هلیکوپتر تهاجمی است که اغلب آن ها در دسته بندی متوسط قرار می گیرند. اگر چه این اعداد و ارقام قابل توجه به نظر می رسد و علیرغم افزایش قابل توجه در بودجه نظامی کشور در سال های اخیر، اکثریت این پرنده های نظامی قدیمی و کهنه هستند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

در این میان تنها ۵۰۲ فروند هواپیمای نظامی مدرن بوده که نسخه هایی از Su-27 Flanker روسی ساخته شده در دهه ۱۹۸۰ و جنگنده چند نقشی بومی J-10 را شامل می شوند. دیگر ۸۱۹ جنگنده باقیمانده متعلق به دهه ۱۹۷۰ بوده و خطری قابل توجه برای دیگر نیروهای هوایی جهان به شمار نمی آیند. با این وجود نیروی هوایی چین به مدرن سازی خود ادامه داده و صنعت هوانوردی کشور در حال توسعه طرح های جدید با سرعتی قابل توجه است. این کشور به طور همزمان مشغول توسعه نه یک بلکه دو جنگنده نسل پنجمی به نام های جنگنده سنگین  J-20 و جنگنده-بمب افکن کوچکتر  J-31 است. نیروی هوایی چین، همچنین، در حال توسعه یک هواپیمای ترابری استراتژیک به نام Y-20 بوده و شایعه شده که روی یک بمب افکن استراتژیک برای جایگزینی Xian H-6 نیز کار می کند.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

همانند نیروی هوایی ایالات متحده، بال هوایی ارتش چین نیز در حال تلاش برای در اختیار داشتن انواع مختلفی از پرنده های تهاجمی بدون سرنشین مانند Dark Sword است. یکی از بخش های اصلی پیشرفت کرده در ارتش چین مربوط به بال هوایی نیروی دریای این کشور است. اولین ناو هواپیمابر این کشور با نام Liaoning با ناوهای هواپیمابر دیگری همراه خواهد شد که توانمندی های متفاوتی داشته و هنوز بر سر تعداد آن ها اختلاف نظر وجود دارد. جنگنده  J-15 که یک نسخه بومی شده از Su-27 روسی است در حال حاضر اصلی ترین هواپیمای مستقر بر روی ناو  هواپیمابر کشور به شمار آمده و بر اساس گزارش ها، جنگنده چندمنظوره  J-31 نیز نقشی همانند F-35C روی ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را خواهد داشت.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

ژاپن

در رتبه پنجم برترین نیروهای هوایی جهان نیز نیروی هوایی ژاپن قرار دارد که دارای بیش از ۳۰۰ جنگنده چند منظوره است که مسئولیت دفاع از این کشور جزیره ای در مقابل تهدیدات زمینی، هوایی و دریایی را بر عهده خواهند داشت. با توجه به دکترین نظامی کشور که تنها جنبه دفاعی دارد، نیروی هوایی ژاپن به طور ویژه برای ماموریت های دفاعی و نه تهاجمی طراحی و آموزش دیده است. خلبانان نیروی هوایی ژاپن بسیار آموزش دیده و کارآزموده بوده و به طور مرتب با خلبانان آمریکایی تمرین می کنند. برای درک توانمندی خلبانان نیروی هوایی ژاپن باید بدانید که خلبانان این کشور در مقابله با هواپیماهای روسی و چینی در نیمه اول سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۳۳ عملیات اسکرمبل داشته اند. نیروی هوایی ژاپن تنها بهترین و پیشرفته ترین جنگنده ها را از ایالات متحده خریداری کرده و در دهه ۱۹۸۰ میلادی بیش از ۲۲۳ فروند جنگنده تک سرنشین F-15J و دو سرنشین DJ از این کشور خریداری کرد.

سرآمد بال هوایی ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی این کشور که به اختصار USAF نامیده می شود مسئول اصلی ماموریت های هوایی و فضایی کشور به شمار می آید.

قرار بود که جنگنده های اف-۲۲ رپتور جایگزین این ناوگان هوایی شوند اما بر اساس قوانین ایالات متحده، این جنگنده در اختیار کشوری غیر از ایالات متحده قرار نگرفته و صادرات آن ممنوع اعلام شده است. اکنون اما نیروی هوایی قصد دارد ۴۲ فروند جنگنده پیشرفته F-35A را وارد ناوگان هوایی خود کند که به تازگی اولین سفارش های آن نیز ثبت شده است. همچنین ژاپن در حال توسعه جنگنده بومی F-3 برای جایگزینی F-15 آمریکایی است. ار این اثنا جنگنده های F-15J و F-2 نیز مدرن سازی شده تا توانایی آن ها در نبردهای هوایی تقویت شود.

 

منبع : روزیاتو



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار فناوری اطلاعات و آدرس tadbirco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com